Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 26 januari 2010

Konflikt i Risviken

PÅ eftermiddagen 26/1 kom jag hem från besök i Årjäng. Mellan vårt hus och vedboden pinfärska lodjursspår. Tyvärr för mörkt för att ta bild, men om inte snön som väntas ställer till det, kommer jag att i morgon att bakspåra. En granne på övre Risviken har också sett spår, som han följt en bra bit genom skogen.
Lokattespåren var ca 10 meter från platsen där jag ger mat till rådjuren.
Jag återkommer med bilder om det går.

27/1 0800, Tyvärr ingen seriös möjlighet att spåra på grund av snöfall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar