Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 1 januari 2010

Vargarna tycks flytta på sig.


Ny runda i dag efter vargspår. Hittade en plats där de gått ut på väg, som jag kunde se, minst 3 stycken och möjligen 4. Körde vidare för att se om vargarna kommit från norr från den plats som jag besökte häromdagen. Hittade inspår till området, men de första spåren jag hittade var troligtvis utspår från samma grupp. Det är svårt att tyda spår riktigt särskilt när snön är så fin och det snöar lätt
Strax efter såg jag en flock på 4 rådjur lugnt betande på ett hygge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar