Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 15 januari 2010

Workshop i Karlstad med Visit Värmland.


Professor Bo Edvardsson från Univer- sitetet i Karlstad och Karin Vangstad, Visit Värmland bjöd in till en Workshop med huvudtemat "att designqa upplevelser som skapar mervärde och lönsamhet" Vi var ca 30 deltagare som representerade turismen i Värmland.
Efter mera än 50 år i turistbranschen måste jag erkänna att detta var ett av de bästa föredrag och Workshop jag varit med på.
Jag har ofta hört att "man kan inte lära gamla hundar att sitta", men detta möte öppnade ögonen på mig och jag fick bekräftad att det man gör för sina gäster inte alltid är det rätta, även om det för tillfället känns så. Det går att designa upplevelser med ganska små åtgärder bara man upptäcker och för en dialog med sina gäster och lyssnar och åtgärdar.
Utvecklingen går i dag så snabbt, och med sådan hastighet, att man då och då måste komma ikapp. Det gjorde jag i dag.
Hjärtligt tack för en fin förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar