Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 2 september 2012

Älgarna kommer närmare i Risviken

I går vid svamp plockning skrämde jag en älg. Hittade platsen där den hade legat. Strax efter tog en av vän till en av våra tidigare kanotguider en bild när den simmade över kanotviken tillsammans med sin kalv. Långt avstånd ca 100m gör att bilden blev lite otydlig, men ändå en fin upplevelse för den holländska familjen.













Det är gott om älg i Risviken nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar