Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 8 september 2012

Friluftsliv med variationer

Denna helg har vi en grupp Mountain Bike cyklister som i stort skall cyklar Nordmarken runt på 2 dagar. Det är inga korta sträckor de cyklar och på en del ställen har de valt vägar där det är rejält med backar både upp- och nedför.
Kul med variationer från kanot och vildmarksliv till nu en grupp Mountain Bike cyklister.
Jag har visat dom på en väg vi av och till använder när vi har "brôte tröing" for våra gäster på strapatskurser.
Perfekt väder i dag. Lagom varmt , lite sol och minimal vind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar