Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 6 september 2012

Vad är prioritet?

Var i dag inbjuden av olika grupper från Länsstyrelsen i Värmland, att under 30 minuter tala om besöksnäringen och hur jag arbetar på Nordmarkens Kanot Center. Tyvärr var jag sist i raden av föreläsare, där många drog över den tid de fick hålla på. (ett vanligt fenomen).
När jag hållit på i 21 minuter av de 30 jag fick hålla på, avbröts jag av en i gruppen som hävdade att de skulle har lunch på Hotellet. Svårt att få till det med ett PowerPoint anförande som var beräknat till 29,5 minuter,
Tydligen prioriteras utbildning och information mindre än lunch. Ett rätt vanligt fenomen av offentligt anställda, men det får man som egen företagare leva med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar