Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 3 juni 2013

Ny rapport om fisket i Västra Silen

Många av de sportfiskare som var i Risviken under vintern återkommer nu och lånar både kanot och fiskebåt. De vill använda sitt årsfiskekort. Helt ärligt måste jag säga att antalet Regnbåg Lax inte är så högt som under vintern, men de finns och nästa alla får någon form av fisk. De flesta släpper tillbaka de stora gäddorna vilket vi är tacksamma för  Tidig morgon och sen kvällen verkar vara bästa tiden just nu. Flera har dock fått fina öringar över tillåtna längder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar