Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 26 juni 2013

Paddla kanot är stort, paddla rätt är större, paddla på rätt ställe är störst.

Nu är den här, boken PADDLA I DALSLAND. Men största delen av sjöarna ligger i Nordmarken, men eftersom det var ett EU projekt beställt av Dalslänningar så blev det så. Men eftersom vi hjälpte till med mycket information, så står det ganska mycket om oss och vårt företag  och Nordmarkens vattensystem.
I mitten av 50-talet började jag ju med kanoting och har hållit på sedan dess. Nog finns det mängder av erfarenheter om området, smultrunställerna osv. Det mesta är med, men en del saker talar jag bara om för våra gäster.  
                                     
Vi säljer boken och den är mycket bra och tillförlitlig och kan vara en bra hjälp när man planerar en tur till DANO området. Det är en suverän vägvisare och vi har den 207 sidiga boken, med många bilder och kartor till salu i vår Outdoor Shop. Kan även beställas hos oss så sänder vi den. Priset är 249:- SEK. + porto
De närmaste dagarna får vi en ny fin karta i skala 1:50.000, tryckt på Tyvek, ett material som är som papper men är vattentåligt.  Boken i kombination med kartan är en heltäckande vägvisare för fina turer i sjösystemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar