Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 29 april 2009

Stubbefolket i Barnens Gränsland börjar ta form ordentligt.


Möte med "Stubbefolket" i Barnens Gränsland. Ett 50 tal personer hade mött upp allt från representanter för de olika kommunerna, till entrepenörer inom aktiviteter och friluftsliv Om ett par dager börja filminspelningen av i första hand 3 program med "Stubbefolket" ämnat för visning i TV senare. Ett samarbetsprojekt mellan Östfold i Norge och Årjängs, Säffle och nytillkommen Bengtsfors kommun. Stubbefolket har funnits i ett par år som ett natur- och friluftslivs program i området för barnfamiljer. Vi är med på lite olika program , allt från klättring, skogsarbetare i ett dygn, till 3-dagars familjeräventyr och lite annat. Du kan läsa mera på vår hemsida. Snart gör vi ett fiskeprogram för ungdom så att familjer i området kan lära sig enkelt fiske/meta och hur det fungerar. Jimmy vår nyanställda fiskeguide kommer att ansvara för detta avsnitt. Kolla hans blogg så ser man bättre vad han kan om fiske swefishing.blogspot.com

På vägen hem från Årjäng passerade jag platsen där jag härom dagen såg 5 älgar. Denna kväll var det 7 stycken som stod på hygget och betade på de små nyutslagna björkarna. Tyvärr för mörkt för att ta en bra bild. Den som vill veta var kan höra av sig för att få en gedigen älgupplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar