Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 4 maj 2010

Nu är lax och öring i hugget.

Fick i går information från "säker" källa att både Lax och Öring är i hugget.
En kamrat hade fått 4 godkända och flera som släppts tillbaka då de inte hade minimåttet 60cm. Jag så bilderna.
Vi säljer fiskekort både för trolling- och vanligt fiskekort för Västra Silen och vi har öppet dagligen från och med den 1 Maj, så det är bara att komma in och lösa fiskekort om du inget har. Vi har även djupkartor som visar bra fiskeplatser.
Det kommer att ske en del ny utsättning av lax under året för att förbättra fiskebeståndet i sjön,samt en hel del arbete för att göra de bäckar som smolten håller till i mera tillgängliga, innan dessa går ut i storsjön Västra Silen.
Tillsynet av att fiskare löst fiskekort kommer att öka under säsongen enligt styrelsens beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar