Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 13 november 2010

Jakt i regn och lite snöglåp, men bra resultat


Så var det dags för en efterjakt på kalv. Tidigt i gryningen släpptes den första hunden. Strax efter sköts den första kalven. En väldigt liten en för årstiden. Har sett den flera gången tidigare runt huset. Sedan hade vi släpp med nästa hund, men den drev på en kviga som inte fick skjutas, då vi har fullt på licensen på vuxna älgar. Efter denna jakt nytt släpp och efter ca 1 timme sköts nästa kalv inne i en grantjockning på mycket kort håll. Det var samma hundförare som sköt båda kalvarna.När vi släpade fram sista kalven till vägen,stod älgkon ute på ett hygge. Jag gick närmare för att få en fin bild. Den var orädd och ville säkert hitta sin kalv. En heldag i älgskogen och vi fortsätter i morgon söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar