Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 17 juni 2011

Ibland förvånas man.












Klicka på texten ovan


Vi hade en del holländare på senaste överlevnadskursen. Den holländska instruktören Johan som tidigare gått våra kurser, bokade ett antal holländare från landets Bushcraft organisation När jag i dag tittade på deras Forum hittade jag 651 inlägg om kurserna och frågor om vårt program. Nu är det så att vi talar om för blivande kunder vad vi lär ut, men håller tyst om genomförandet och de som går kurserna är lika tysta efter avslutad kurs. WEISS kursernas program stannar hos WEISS.
WEISS betyder för övrigt Wilderness Experience International Survival School.


Redan nu har vi tiderna klara för WEISS vinterkurs i Mars månad 2012 och snart kommer tider för sommarkursen 2012.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar