Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 22 mars 2012

I dag var det närmare.

Lyckades få Storbocken alldeles framför kameran, så jag sänder en bild till läsarna av bloggen. Att tulpan skotten och annat blir borta i rabatterna får man räkna med när man bor mitt inne i djur reviren.
Men bocken behöver ju inte räcka tunga åt mig, som lägger ut foder.

I stort är nu sjön isfri utom i den nordligaste delen strax söder om Årjäng.

2 kommentarer:

  1. Hej Preben. Lennart Andreasson, då boende i Skärhamn på Tjörn, som paddlade med dig och en internationell grupp på en oförglömlig kanotsafari på tio dagar, för ca. 35 år sedan. Roligt att se att du fortfarande är aktiv, för du är bara bäst på det du gör. Jag reser numera med bil i Europa på mina semestrar och du kan följa mina resor och nuvarande boende i Skåne på lelleswede.se.
    Bästa hälsningar Lennart

    SvaraRadera
  2. Hej Lennart
    Jag tackar för de fina orden och kom gärna förbi om du har vägarna åt detta hållet.
    Ha dé
    Preben Mortensen

    SvaraRadera