Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 29 oktober 2012

Mycket regn i Nordmarken.

I dag drabbades vi av ett ihållande kraftigt regn. Bäckar fylls upp till strida strömmar och sjön stiger till över normal vattenstånd.
Tog en hastig tur till Skifors för att se om man tappar ur sjön , och det gör man förfullt.
Det brukar vara mellan 20-50 parkerade bilar efter stränderna och massor av fiskare kring utflödet och ett par 100 meter mot norr. I dag stod det i regnet  en ensam fiskare mitt i strömmen och flugfiskade i ösregnet. Om han fick fisk eller inte kunde jag inte se, regnade gjorde det.
Ensam i ösregnet, bra stil för en flugfiskare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar