Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 26 november 2012

Åter efter 62 år.

Tack vara en jaktkamrat som är major på mitt gamla regemente Skaraborgs Pansar Regemente fick jag en 1/2 dags rundvisning på mitt gamla regemente där jag tog anställning 1950.
Var där under många år tills jag började med friluftsliv på heltid och som ännu pågår, även om stegen blir kortare- mera sällan, och packningen något lättare, men att lära andra friluftsliv och att trivas i skog och mark oberoende av väderlek finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar