Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 6 mars 2013

Another day at the Office

I dag sol, vindstilla, bra isar i Västra Silen. Fick en fin Regnbåge lagom till lunchen. Rådjuren kom som vanligt när jag visslade. I kväll var de fem stycken. Storbocken, mellan bocken och så den lilla bocken samt två getter.
Normalt arbete på kontoret sker numera när det mörknar, och tycker man om natur och friluftsliv är det rätta tiden att vara ute, det är är jag.
Jag brukar säga till folk att gå in för att gå ut.
Passa på nu kära läsare, de närmaste dagarna blir det fint väder, så ge er ut och fiska, Västra Silen är fortfarande troligen landets bästa sjö för Regnbågar.
Vi säljer fiskekort från kl 0800 dagligen, så kom förbi, så visar jag bra fiskeplatser, fast inte våra egna "hemliga".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar