Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 10 juni 2013

Tänk om man var snabbare med kameran ::-)

I dag på väg mot Bengtsfors såg jag strax norr om Kanot Centret ett ungt Vildsvin springa över vägen.Första  jag sett i området. Därefter ett rådjurs kid mitt på vägen, men den hann undan till sina två andra syskon som var strax invid vägen tillsammans med geten.
Efter detta en älgko åter mitt på vägen, jag stannade och tog en bild, men bakom bilen for det över två små årskalvar, men är man ensam i bilen är det inte lätt att hinna med allt.
Så är man uppmärksam så ser man djur, så är det bara.
Bilden på de tre kidden är inte så bra men är det brått så hinner man inte allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar