Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 10 november 2013

Besök i Glaskogens Naturområde.

Har varit inbjuden till älgjakt inne i Glaskogens naturområde- Det var jakt med hund, som fungerade alldeles suveränt. Onekligen ett risktagande då vi var i mitten av ett varg tät område där senast förre veckan en hund dödades av varg.
Bland gästerna var det ett antal stabila killar från Karlstad Crusaders, medlemmar i det lag som tog Svenska Mästerskapet i Amerikansk Fotboll i år igen.
Det är ganska gott om älg vilket förvånade mig en del då jag hört annat just på grund av en del varg i Glaskogen och närliggande område.

Området är där en del av våra vildmarks- och kanot gäster spenderar tid på sommaren med fina turer.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar