Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 10 augusti 2014

Return again 22 times !

Så var det dags igen. Tillbaka för 22 andra gången och under alla år har far och son bara missat 2 år när de inte kunna komma tillbaka till Nordmarken, på grund av arbete och militärtjänst.
De har åter genomfört en riktig fin tur och hade synpunkten att det inte ser så slitet ut mera på vissa platser vilket de uppskattade. De har inte använt de faste lägerplatserna då dessa var upptagna av tyska grupper.
Vi fick i går även besök av en tidigare kund som var här för 38 år sedan och nu återvände med sin hustru för en kortare kanottur, Han hade med sig en bild från en tur som jag guidade.

Alltid lika trevligt med återvändande kunder, det värmer.

1 kommentar: