Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 29 augusti 2015

4 på "mannetur" i Nordmarken

Tillbaka till Base Camp i Risviken vid Nordmarkens Kanot Center. En kort och intensiv kanottur på 2 övernattningar. Någon kom från Tyskland resten från olika platser i Danmark. Alla tidigare vänner sedan sin ungdomstid.  Turen startade med att vi körde dom på kvällen till ett var våra hemliga ställen och så bar det iväg till den första lägerplatsen. Kom fram strax innan mörkret. Nästa dag en del regn men deras tur fortsatte till ytterligare en fin lägerplats. Sista aftonen bivack i fullmåne.
Åter i god stil till Base Camp med perfekt ordning på hyrda grejor vilket resulterade ï att jag kokade kaffe innan deras återresa.  Riktigt kul med mindre grupper som får uppleva Nordmarken på rätt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar