Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 9 februari 2016

Problem !


Tidigt i morse när jag hämtade ved fick jag se vår spark stå ensam med ryggen vänd mot sjön.   Det kändes underligt att den meddelade mig följande. ”Jag saknar blank is, jag saknar fast snö och jag saknar rumsvarma vantar som tar i mig och tar mig på en fin tur på isen mot solen för att njuta av frihet”.

Inte utan att jag skämdes lite, men vad gör man när det är naturen som bestämmer. Väder är underligt. Vissa ställen i världen, översvämningar, andra ställen torka och hungersnöd.  Flyktningar, som om de har tur, kan tälta i minusgrader undan krig.  

Och så bekymrar jag mig om vädret och vad sparken tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar