Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 28 april 2016

Så var det Älg igen,

Jag har skrivit tidigare att man skall se upp för älgar på vägerna just nu. I dag 28/4 körde jag mot Årjäng från Nordmarkens Kanot Center och strax bredvid vägen var det en ganska sliten Älgko med en mycket liten kalv. Kalvens storlek
var ungefär som de är på hösten när vi jagar.Den borde ha växt sig större från oktober 2015 det är ju 6 månader sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar