Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 21 maj 2019

Sommaren är här nu,

Nu är det sommar på riktigt. Alla träden har sina löv. Granarna sätter kottar för fullt. Canada gässen har fått sina ungar. Kanot området DANO är fortfarande ganska tomt på kanotister. Vi väntar i morgon kunder som varit här minst 10 gånger. Flera andra är ute och fiskar och vi har fått rapport om rimlig fångst. På väg ned till kanotviken blommar Gullviva och Liljekonvalj för fullt. Det är numera en direkt buss linje från Gardermoen Airport till Stockholm via Oslo och Årjäng. Suveränt restiden från Gardermoen är under 2 & 1/2. Så exempelvis Från Bryssel till Nordmarkens Kanot Center går det att kommer under 5 timmar med flyg. Flygtiden är 2 timmar 5 minuter och det finns billiga biljetter. Vi hämtar gärna gäster vid bussen om vi får tid och dato. Om 14 dagar har vi en kanotledarkurs på en veckas tid för de som under sommaren skall ta hand om våra internationella kunder. Skall bli riktigt roligt, det är ju en del år sedan jag hade de sista kanotledakurserna. Numera har vi i stort bara enskilde par som är ute på kanotturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar