Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 23 oktober 2019

Det är bra att vara ett steg före,

För ett tag sedan sände MSB ut en broschyr till alla svenska hushåll om att man skall se till att planera för att kunna klara sig i 72 timmer med mat, vatten, ljus och värme. Suveränt och manga har säkert planerat för detta. Nu kommer jag personligen att planera vidare enligt följande. Sjukvårds materiel, kateter, sprutor, gummihandskar, sterila förbandsmaterial. Ha detta i en väska som jag kan ta med till sjukhuset och jag måste dit. Det är katastrof att svensk sjukvård, på våra primära lasarett, inte har ett stort lager av engångsmaterial för effektiv hjälp. Hur är det om det uppstår en större kris som framgår av MSB´s lilla informationsfolder. ? Man kan undra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar