Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 8 juli 2020

Nu fungerar det, antligen.

Efter många år har det äntligen lyckats. Förr packade vi på Nordmarkens Kanot Center proviantkassar till våra gäster främst från Sverige. Den trenden försvann för en del år sedan. Numera har vi arrangemang från reseagenturer som fram till nu kört hit stora lastbilar från hemlandet med proviant till sina kanotister. För ett par månader sedan tog jag upp problemet med att inte handla lokalt. Nu är det i hamn och en lokal handlare levererar ca ¾ av all proviant för just dessa gäster fram till mitten av september. Inte bara det, utan ICA Nära Sillerud erbjuder också om någon kommer upp till affären, dels lite rabatt och en gratis fika. Det gick så långt att när handlaren beställde var det flera leverantörer som undrade om de verkligen skulle sända så mycket som blev beställt. Vi är ganska stolta att vi äntligen fått till ett sådant samarbete inom besöksnäringen. Bilderna är från leveranser under 2019 till oss med bilar från Belgien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar