Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 12 september 2020

Det var då det när vi var på Sommarvik.

Med anledning av inslaget i Rapport om Preben och kanotcentret Hej! I augusti 1974 deltog jag och min dotter i en 1-veckas kanotäventyr för familjer som Preben anordnade. Ett minne för livet - så väl arrangerad och förberedd för noviser. Varje familj fick en plastback med mat för en vecka. Det enda som fattades och som de vuxna pratade mycket om var kaffe! Barnen pratade mest om allt godis de skulle köpa när de kom hem. En dansk professor i historia deltog med sin familj. Han var den ende som hade en transistorradio med sig. Plötsligt kunde professorn mycket upprört berätta för oss alla att USAs president Nixon hade avgått. Detta var den 9 augusti. En historisk händelse. Fråga Preben om det är han som står till vänster om de två ungdomarna som var våra färdledare. Och en bamsekram till honom från oss - Britt o Åsa i Gbg. Hälsningar Britt Jakobsson i Göteborg 🛶🛶🛶

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar