Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 10 november 2010

Nu är det snö igen, härligt


Så kom den första riktiga snön. Vitt överallt och på morgonen kunde vi se en hel del spår efter olika djur. Just nu händer det inte mycket på Base Camp Risviken. Har fått en del intresserade för det erbjudandet jag kan ordna vad gäller exklusiv älgjakt med löshund. "gamla" kunder har hört av sig och blir väder och annat på topp kan jakten bli av. Vi har ju fått snabba och bra förbindelser med Europa via Rygge Airport nära Oslo.
Själv har vi "efterjakt" i Risvikens viltvårdsområde nu till helgen, det gäller avskjutning av kalvar.
Jag har tidigare skrivit mina synpunkter på Älgjakt då detta är en normal del av vårt liv i området. Det är flera alvarliga viltolyckor varje vecka i närområdet och i Värmland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar