Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 19 november 2010

"Torsk " på torra land !



I går kväll när jag var på väg till slaktboden för att vara med och stycka ett par älgkalvar, försökte jag mig på en genväg i mörkret.

Motor torsk i värsta uppförsbacken,ekipaget gled bakåt och strax efter försvann släpet ned i en liten ravin. Som tur var blev 4-ATV kvar på den glatta stigen. Med hjälp av en granne med sin stora traktor så kunde vi bärga 4-hjulingen. I dag på morgonen hämtade vi kärran. Allt gick väl så nu är det klart.
Vad lär man sig. "
Ta aldrig en genväg i mörker åtminstone inte på glatt underlag och i brant uppförsbacke".
Stort tack för effektiv hjälp.

2 kommentarer:

  1. Var det inte du som lärde oss om "Information"? hahaha... Håll dig på markerad väg! :)

    SvaraRadera
  2. Hej
    McDanish, visst skall man hålla sig på markerad väg, men de som vill lite mera tänker så här. "Bara den som kör vilse finner nya vägar" och lär sig av sina misstag.
    Ha dé
    Preben M

    SvaraRadera