Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 24 november 2010

Nu är höstfisket i gång på allvar.
















Nu går siken till. I dag tog en av fiske och jaktvännerna upp ett par nät. Ett av näten var mitt och här kom det ett par sikar och en abborre. De största Siken vägde 2,750 kg, den största som jag har sett.

Att fiska och jaga är ju en del av vår vardag och själv hushållning här. Många i glesbyggd har det som ersättning för bio, teater, opera och konserter i storstäderna,så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar