Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 21 december 2010

Jag var för snabb, sorry.










Det är ju först den 22/12 som midvintersolståndet inträffar, men vad gör det med 24 timmars fel i denna sak. Hur som helst var solnedgången i kväll helt fantastisk. Det var ett fenomen som uppstår i atmosfären på hög höjd när det är kallt, jeg vet inte vad det heter, men det var helt suveränt intressant att se den aura som omgav solen just när den gick ned.
Onekligen tänker man på sommaren och alla fina solnedgångar i kanotlandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar