Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 17 december 2010

Trogen gäst vid fågelmatningen



Under en tid har vi haft en välpälsad ekorre vid fågelbordet. Den tar hand om de frön som Nötväckan sprätter ned.Jag tyckte tidigt att den hade en onormal tjock päls och det kan ju behövas, nu när det varit den kallaste inledningen på vintern på 150 är. Mera snö och kallare meddelar de norska metrologerna på www.yr.no. Vidare att vintern blir kallare och med mera snö, åtminstone fram till Jul. Så det blir med all säkerhet en vit Jul.
Västra Silen är nu heltäckt med is, men utanför Bockudden är den tunn, så vänta med vinterfiske ännu ett par dagar. Det var lite "stöpe" på den tunna isen, då det regnade en morgon och nu ligger det lite snö ovanpå. Så tat lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar