Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 3 augusti 2012

1 + 22 var resultatet i går kväll

Så är säsongens första Älg Safari avklarad. Regn och blåsigt och inga älgar. Men däremot 22 rådjur syntes under den 1 1/2 timme turen varade. Men vi hade dock turen, att i en havreåker se en älgko ,som alla kunde ta bilder på.
Bilden är från en tidigare tur
För min del var det för mörkt att ta bra bilder på älgen. Havren är snart mogen så då kommer det betydligt flera älgar.fram.
Kul att vi såg så många rådjur. Stammen  av rådjur har varit låg de senare åren troligen på grund av lo och varg. Nu verkar vi komma upp i en normal nivå som tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar