Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 22 augusti 2012

10.000 tals regnbåge har rymt i Västra Silen.

Läser i NWT att 10.000-tals regnbåge har genom sabotage släppts fri i Västra Silen under helgen. Tyvärr är detta inte bra för de fasta bestånd av både Lax och Öring som naturligt finns i sjön. Att plantera ut fisk utan tillstånd är olagligt, men tydligen är detta tillåtet nu. En sak som jag och flera varnade för, när man försökte utöka fiskeodlingen i närheten av Vårvik och som turligt nog stoppades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar