Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 28 augusti 2012

Liten familj på fin tur i Nordmarken.

Så kom sista kanoten in för denna vecka. Det dröjer ett par dagar innan de nästa kanoter skall ut på veckoturer.
Denna familj var lite förvånade över all fisk som hoppade i ytan i Västra Silen, men när jag hämtade dom förklarade jag att en stor mängd fisk har rymt i från en fiskodling. De var i närheten av en bäverhydda dock utan att se bävern, men väl där bävern fällt träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar