Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 7 september 2009

Tillbaka för tur nr 12 denna gång med ny skolklass från Hamburg


Läraren är här för tur nummer 12.Det har varit en paus i ett par år men nu åter för en 9 dygns kanottur ned genom Västra Silen- Lelången och upp till Foxen. Åter via Blomsjöarna. Denna grupp är ett mönster på bra organisation, suveränt ledarskap, ordning och reda samt minimalt med extra utrustning som oftast inte behövs. Jag hoppas att de äntligen får en tur med värme, sol och lugnt väder. Det har saknats i större mängd den senaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar