Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 5 februari 2010

Snödjupet ökar nu till 50 till 60 cm


Nu är det mycket snö i området. I går rasade taket på en industribyggnad i Årjäng på grund av för mycket snö och vind.
Rådjuren börjar få det svårt att ta sig fram så jag har kört upp spår med snöskotern för att uderlätta deras födosök.
Abborrfisket tar fart och nu blir det fina isar, sol och lämpliga temperaturer 2-4 grader minus så i morgon blir det isfiske. Synd att inte flera provar på detta. Jag hjälper gärna till. Det är bara att ringa 0573 38060 så ordnar jag transporten till bra fiskeställen.
Skit fiske på er alla:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar