Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 14 april 2010

Den som gör största elden hugger inte veden själv !


Under sommaren 2009 hände det underliga saker på Base Camp 2. Mitt privata förråd av personlig ved försvann på något underligt vis. Jag riggare en åtelkamera på avstånd för att finna orsaken till detta fenomen. I dag när jag framkallade filmen fick jag svaret. En deltagare i en grupp som varit här i minst 20 år och lite till fastnade på bilden , direkt i själva gärningen. Så nu vet jag.
Nej jag skojar. En i "Prosper"gänget hade fått lov att förse sig med ved för natten och här är deras egen bild. Nästa gång hugger de säkert egen ved till kvällselden framför vindskyddet.
Välkomna åter hela Prosper gänget ni höjer nivån på paddling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar