Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 16 april 2010

Nu kommer våren snabbt.


Under de senaste dagarna har följande fåglar kommit till kanot-
området. Fiskgjusen ute på första ön. Canadagäss, sädesärlan, ormvråken, tranor och en hel del småfågel.
I veckan hetsade jag en sparvuggla, när jag härmade lockropen kom den flygande strax intill mig och satte sig i de närmaste träden. En fantastisk upplevelse.

Isen släpper allt mer efter stränderna och isen är troligen borta till den 1 maj. Så är du sugen på att ta den första laxen eller öring så är det dags att boka fiskestugan Bockudden nu. Fisket är på topp just vid islossningen. Vi är klara med båtarna.

Arbetet med en nya sanitetsavdelningen fortsätter. I veckan har snickrarna reglat upp och i dag fredag drogs avlopp för vitvatten, tvätt och dushar, och lite grövre rör för toaletterna. I veckan som kommer påbörjas det elektriska.

Samarbeten med Bear Claw i England fortskrider som planerat och snart kommer den engelska hemsidan med erbjudande till den engelska marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar