Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 4 oktober 2010

Inga Vargar syntes till.


Trots ihärdig körning ca 60 km och spaning efter varg i området där de troligen finns blev det till ingenting under söndagen. Det kommer flera spaningar längre fram, så vi får se. I dag måndag försökte jag få se den vita älgen i Blomskog , hade med en gäst från Holland som är ute på vildmarksäventyr på egen hand, men även här blev det ingen vit älg, men en "pinnatjur" fick vi se. Holländarens första älg, så turen var lyckad. 4 rådjur och ett 60 tal Canadagäss såg vi också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar