Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 17 februari 2011

Nu satsar Turist Värmland på Norge marknaden.












Var i dag på ett mycket välbesökt seminar med Visit Värmland och representanter från det relativt nyöppnade turistkontoret inom Visit Sweden i Oslo. Ca 50 deltagare, allt från Spa hotell, aktivitetsföretag, handels företag, turistbolag, skidanläggningar, kommuner mfl. var med under några intensiva timmar i Karlstad.
Ett samarbete mellan olika partner kommer, att gemensamt gå ut i bredd på den norska marknaden. Personligen tycker jag det är en fin uppföljning till det fina arbete som Västra Värmland med flera har startet med Barnens Gränsland, TV programmen i Norge och Stubbefolket. Min uppfattning är att "de är nått på gång"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar