Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 9 februari 2011

Trafikfara







Nu är det extra farligt på vägarna. Varje vecka inträffar ett stort antal kollisionen mellan vilt och bilar i Värmland. Det är ganska mycket snö i skogarna, med hård skare på snön och viltet söker sig då gärna till vägarna.Här är det halt på många ställen och i och med detta kan det lätt uppstå en otrevlig trafiksituation, när man försöker undvika ett tillbud.
Jag ser vilt i stort sett varje dag när jag kör in till Årjäng från Base Camp i Risviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar