Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 14 mars 2011

CIRKUS ZOO ELLER DJURPARKEN




Nu kommer älgarna allt tätare på timmerhuset. I kvällningen kom tre stycken En stor fin tjur och en mindre samt en stor bastant ko. De var ca 25 meter från huset och betade på de aspstockar som ligger staplade vid vägen. Samtidigt var det två rådjur utanför fönstret och jag försökte att få både älgarna och rådjuren på samma bild men det blev inte så bra. Man ser älg eller rådjur tydligt dock inte på samma bild men det kommer säkert flera tillfällen.
De börjar bli rena djurparken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar