Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 28 augusti 2011

En fråga om trivsel och bekvämlighet.

En  del påstår att man kan täcka bristande kunskap med utrustning. För min del tycker jag det är bättre att täcka bristande utrustning med kunskap. D.V.S man plockar inte med sig för mycket, så man har massor att hålla reda på under en kanottur. Mitt personliga råd är, att packa som inför en fjälltur i en ryggsäck, och ha då med denna på kanotturen och ingenting mera. Är man smart har man en vattentät plastsäck eller flera inne i ryggsäcken så skyddar ryggsäckstyget plastsäcken. Nu gör de flesta tvärtom, packar allt och så en plastpåse utanom, det är bara att be om våt utrustning.Man kan ju också minimera sin utrustning, men kan vara svårt för en del!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar