Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 22 april 2012

De första späda björklöven + vårens första kanot gäster.

Gamla kunder återvänder till oss för en vecko tur. Far och sonen har varit iväg 15 gånger tidigare till Sverige för kanotturer, i perioder där inga andra vill vara ute. Antingen tidig vår eller sen höst är deras motto.. Jag varnade för kallt vatten, regn och kanske nattfrost. Svaret var: "vi hade hoppats på lite snö".
Perfekt utrustning, diciplin på allt och de hoppas att få lite lövgädda.
På Base Camp har vi ett par mini björkar som fått små musöron löv, men om ett par dagar kommer värmen och då är våren här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar