Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 19 april 2012

Flygräddning på gång

Hittade i dag en bild jag tog på överlevnadskursen 2010 när deltagarna hittades av spaningsflyget.Det är på sista dygnet av WEISS kurserna som deltagarna "hittas" om de gjort signaler m.m rätt. Det sker ett fingerat fallskärmsnedsläpp med utrustning, den utrustning som de till delar saknat de senaste dygnen på kurserna.
Vi har ny kurs i sommar men tiden är inte bestämd ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar