Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 29 maj 2012

6 Vuxna 7 barn på Pingsttur

Pingsten har varit vindstilla , varm och med sol från en klar himmel. Sex pappor från Danmark har under de senaste åren varit på kanotturer med sina barn just under  Pingsten. De berättade att de förra året hade regn mest hela tiden. Nu ville de längre mot norr till lite mera vildmark, än det som är söderut i Skåne och Småland. Det kunde inte vara bättre med vädret. Den yngsta var 4 år och en liten solstråle. Alla hade varit på flera kanotturer förut och det var ett mycket disciplinerat gäng med bra ordning på allt. De 7 ungdomar som på sitt sätt hjälpte till, lämnade in flytvästar och paddlar väl rengjorda.
Jag hoppas att få se denna fina grupp någon annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar