Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 12 juni 2012

Pigga pensionärer från Årjäng på grillparty

I dag fick vi besök av en grupp pigga pensionärer från Årjäng. De grillade korv, drack kaffe m.m och vi fick möjlighet att visa anläggningen för dom. Själv berättade jag hur och varför vi hamnade just i Årjäng.
Det var många av dom som vi kände sedan tidigare år ändå sedan vi flyttade till Årjäng. Till och med en person som 1946 gått i samma läroverk i Falköping som jag gick i mellan 1944 till början av maj 1945, då jag vid fredsslutet återvände ett par år till Danmark,Vi kom ihåg en del av våra lärare. Mycket trevligt.
Tänk så världen är lite om man ger sig tid att lyssna och tala med varann. Hade även en gemskap med tidigare officerare i Svenska Armén då han gjort militärtjänst på mitt grann regemente.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar