Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 25 juni 2012

Rain in the Wilderness separate men from the boys.























Har fått ett nytt besök av en tidigare WEISS kurs deltagare. Denna gång en av de engelska kursisterna som var här med sin dotter . Han är numera bosatt i Sverige och paddlar kanot, en riktig Mac Fie kanot av den typ som jag var med att utveckla tidigare med Volvo Fritid og JOFA i Malung. Tyvärr ihållande regn, som tog bort lite av tjusningen, att paddla en riktig kanot. Men bättre väder kommer snart.Det kan inte finnas mera vatten i molnen nu.

1 kommentar: