Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 26 januari 2013

Lite nytt på frilufts fronten.

Något mildare i vädret. De två sista åren har det varit mycket om rådjur och älg, då det inte är så mycket verksamhet på kanot centret. Nu blir det fiske i stället då sjön är helt full av regnbågs lax. Var i kanotviken tidigt på morgonen och fick ganska snart  två fina fiskar. Lite snålblåst på sjön och jag var helt ensam i viken. Hade flera hugg men fick inte upp alla, men så är det med seriöst fiske, man kan inte vinna alla slag, och bra är det. 
Fisket blir bara bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar