Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 21 januari 2013

Nu är det besök på foderplatsen flera gånger varje dygn

Nu när det blivit kallare kommer rådjuren närmare huset. Fortfarende är det snöfritt på sydsidan av Bockudden och god tillgång på blåbärsris. Men senkvällar och nattetid är det samling vid stödfoder platsen. Har sett  spår efter förmodligen Lokatt, men jag är inte 100% säker, då det endast är ett faåal avtryck och det är snö i spåret, med det är strax utan för vårt fönster på plats som jag tidigare har sett spår efter Lo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar